Motivation is what keeps you going.



Eftersom där var en tjej som nappade på mina veggi-biffar (bilder finns här: http://oonlyamanda.blogg.se/2012/february/the-one-and-only-thing-you-need-to-do-is-to-w.html) tänkte jag dela med mig av det väldigt simpla receptet som jag hittat på alldelles själv, hehe.

För det första vill jag bara säga att man kan göra dessa lite hur man vill med saker som man själv tycker är gott eller nya saker man inte smakat innan, bara prova er fram så blir det bra! Dessa biffarna gjorde jag i alla fall såhär:

1 dl röda linsor
ca 100g rivna morötter
ca 100g riven palsternacka
en hackad lök
2 ägg

Jag började med att koka upp linsorna, inte så att de blev allt för mjuka då de bara trillar sönder. Sen blandade jag bara ihop allt i en bytta och kryddade en grund för alla biffar. Efter hand la jag till kurry eller vitlök till några av dem så att jag fick tre olika smaker. Jag tycker det kan bli lite tråkigt om biffarna ska smaka likadant varenda gång man äter dem.. Tänk även på att äggen är det som gör att biffarna blir fasta och inte trillar sönder så det är viktigt att inte skippa det, dock tror jag att det hade varit nog med 1 ägg eftersom dem blev ganska lösa att tillaga. 

Sen stekte jag bara upp dem en lång stund så att ägget verkligen stelnat rakt igenom och sen frös jag in dem så att mina föräldrar enkelt kan ta fram och värma till mig när dem själva ska äta kött, korv, köttbullar eller liknande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!