You raise me up so I can stand on mountains, you raise me up to walk on stormy seas. I'm strong when I'm on your shoulders, you raise me up to more than I can be.

Min älsklings-felix har gått och blivit halt, så klart...
Med tanke på att det var plusgrader idag och Felix är igång på riktigt så tänkte jag att han skulle få hoppa lite idag, han har trots allt inte gjort det på ett tag och han tycker faktiskt det är ganska roligt men svårt. 
Redan när jag tog in Felix från hagen var han lite små-negativ, jag vet inte om det berodde på foten eller inte men i alla fall. När vi kommer ut på ridbanan senare tycker jag att han känns himla lustig i framkärran och han "vaggar" ovanligt mycket med halsen (ni som sysslar med hästar vet vad jag menar). Han visade dock inga tecken genom att vara negativ och visa smärta utan han kändes bara mysko. Jag sa till Ida att det inte kändes bra och hon bad mig trava - harre jisses vad vrålhalt han var i traven, jag saktade av lika fort som jag började trava. 
Han var pyttelite varmare i det ena benet än i det andra men visade inte alls att han hade ont när jag tittade och klämde, det kan ju vara en hovböld som är påväg men vi vet inte riktigt. Han ska få vila i några dagar nu så får vi se om han blir bättre min lilla prins. Så nu blir det bara massa mys och kvalitétstid några dagar framöver.


Köttbullen i somras när han hoppar "högt" för första gången, kanske inte världens bästa teknik men han tycker det är roligt och väldigt svårt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!