Vackra underbara du.

Hur har min dag sett ut? Just the same as always, eller nästan. Upp ur sängen för att träna, blev 20 min på crosstrainern och sen frulle på det. Vidare ut till stallet med lillasyster Jennie och slänger upp henne på Felix, jag tänkte att vi skulle ut i skogen och att han nog var den snällaste, vilket han också är enligt mig. Det fungerade kanske inte så bra som jag trodde, han var absolut inte dum eller något sånt men... En aningens stark och gick helst upp i rumpan på Mitch hela tiden utan att lyssna på Jennie, gissar att det berodde på att han inte är så van vid andra ryttare och inte kände tillräckligt mycket trygghet utan mig på ryggen och därför sökte sig till Mitch. Jennie höll ut en stund men orkade inte mer sen (det är inte superroligt att inte få hästen man sitter på att stanna, Jennie är inte så stor och har inte jätte mycket att säga till om heller) så hon fick ta Olga som visserligen är lika stor som prinsen min, om inte större och jag tog över älskade Felixen. 
Uteritten fortsatte felfritt och syrran kom himla bra överrens med Olga faktiskt, fram tills vädret blev förjävligt hade vi roligt och galoppade en massa precis som det brukar bli när jag och Linnéa är i farten. Regn, snö och massa vind är verkligen inte roligt när man är ute i skogen och rider - jag var blöt ända in på kroppen och frös som ja, gud vet vad?
Måste säga att Olga och Jennie såg sjukt grymma ut ihop! Olga är en bjässe och Jennie är det inte, fungerade hur bra som helst trots att benen inte räckte långt kring magen, hehe. 



Jennie & Felixen, Linnéa & Mitch




Till höger är min tränare och Olga, till vänster är Jennie med någon shettis.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!