Last year was great but I lost something, a piece of me. This year will be greater and I will find what's lost, find myself.

En lista över mitt förgående år, dels för att få en tankeställare själv och dels för att det är en rolig grej. Inom dem närmsta dagarna kommer jag slänga upp mitt år i bilder också. Jag har hunnit med så mycket under 2011 att jag inte själv minns att det faktiskt hände under 2011, det känns som att vissa saker var så mycket längre sen, bara jag som känner så?


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag var dum i huvudet och tog ett jobb som reklamutdelare. Det var det värsta jag gjort i hela mitt liv, på riktigt! Jag rekomenderar inte det till någon, det är sjukt dåligt betalt och man blir bara utnyttjad. Visst, man ska inte vara kräsen i min ålder eftersom där inte finns mycket jobb att få. Men tänk er själva: som minst ca 60 kronor och som mest ca 120 kronor för att dela ut reklam som tog MINST fyra timmar.  Det var inte värt de.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade nog ingenting, vad jag minns. I så fall att bli nyttigare och träna mer - vilket jag lyckades med. Eller jo, inte färga mitt hår på hela året och det lyckades jag med!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Naj, inte vad jag minns. En gammal bekant till mig blev där i mot mamma. 


4. Dog någon som stod dig nära?
Ingen människa. Två hästar strök tyvärr med, men ingen som stod mig så nära.


5. Vilka länder besökte du?
Bara Sverige tyvärr.. Inte ens Danmark tog jag mig till, det är dåligt. 


6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
I början av året hade jag ingen "älsklingshäst" att spendera tiden med, det har jag nu och planerna är att det ska fortsätta så länge som är möjligt under 2012. Sen saknar jag kärleken något enormt, min andra halva. 
Sen saknar jag när jag var ridlärare för barn och utvecklingsstörda på ridskolan, obeskrivligt roligt!
MITT GYMKORT TOG SLUT, det saknar jag men har inte tid med så länge jag har Felixen.


7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
1e eller 10e Januari, hur man nu räknar - min och simons årsdag. 
29e april - min födelsedag och en härlig fest. 

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2011?
Felix, utan tvekan. Felixen har förgyllt min dag och verkligen gett mig något att leva för och älska. Den dagen han blir såld, den dagen, den dagen kommer trilla många tårar. 


9. Största misstaget?
Att jag vände ryggen den jag älskar mest, på samma gång som jag behövde det. 


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte vad jag kan minnas, tror inte ens att jag hade halsfluss. DE DU!


11. Bästa köpet?
Min kamera, utan problem! Fast, jag har repat linsen så där blir ljusfläckar. 


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Tyvärr gissar jag att det är kläder, eller alkohol. Usch vad hemskt detta lät.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Felix gjorde mig underbart glad mångamånga gånger.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
What are words -
troligen årets mest betydelsefulla låt för mig, den fick mig att förstå hur mycket Simon betydde för mig. 
Someone like you - spelades mycket på radion och satte sina spår
Smoke weed every day - min och Näädalies partysong
Save tonight - denna gick på repeat under sommaren



15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Beror på hur man ser på saken. Början av året mådde jag som fisken i vattnet, jag hade allt jag kunde önska, men mot mitten började saker och ting förändras - jag valde en annan väg än den jag älskade. Andra halvan av året när jag hade Felixen mådde jag ganska bra, jag hade något som faktiskt gjorde mig otroligt glad att vakna varje morgon. Slutet av året var inte lika lätt, mycket jobbigt att tänka på - saker man inte riktigt vet vad man ska göra av. 


16. Vad önskar du att du gjort mer?
Spenderat tid med vänner jag inte träffar så ofta men som betyder mycket för mig. Jag tycker inte alls om att man inte har tid att umgås med de personer som står en nära. Självklart önskar jag att jag pluggat mer, men det är ju som de är med det.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tänkte - jag önskar att jag kunde släppa saker och ting och låta tiden bestämma vägen. Tyvärr lättare sagt än gjort.


18. Hur tillbringade du julen?
Dagen innan julafton firade jag med pappas släkt. Pappa och hans fru åkte till England för att fira med hennes släktingar så dem var inte hemma alls över jul. På julafton firade jag med mammas släkt. Julen var underbar trots allt splitter.


19. Blev du kär i år?
Nej, skenet bedrar.


20. Favoritprogram på tv?
Eftersom jag inte tittar på TV får det bli Ghost Whisperer och Andra avenyn som jag har på datorn.


21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar nog ingen alls tror jag.


22. Bästa boken du läste i år?
Shit vad svår fråga! Äcklig, i det tysta eller bortglömd tror jag.


23. Största musikaliska upptäckten?
John Mayer tror jag. 


24. Något du önskade dig och fick?
En moper för att ta sig till stallet enklare.


25. Något du önskade dig men inte fick?
Felix, min älskade finaste vackraste vän.


26. Årets bästa film?
Fortfarande Dear John, den absolut finaste jag vet men som väcker jobbiga minnen.


27. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag hade fest med alla mina vänner hemma hos mamma. Dock varade inte lyckan länge - två kompisar skulle tvunget bråka och gjorde mig rasande i tårar. Annars var festen toppen!


28. De bästa nya människorna du träffade?
Frida Ohlsson, en av mina närmsta och bästa vänner. Du är bra hjärtat!
Det är svårt att komma på i rappet, där finns säkert fler.


29. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Precis som vanligt, Amandig!


30. Vad fick dig att må bra?
Felix, underbara vänner och Simon.


31. Vilken kändis var du mest sugen på?
ORLANDO BLOOM! Precis som alltid. Han är fortfarande lika sexig. 


32. Vem saknade du?
En vän som stod mig väldigt nära men av någon anledning gled vi ifrån varandra i början av året. 
Sen saknade jag kärleken, mer eller mindre.


33. Favoritmånad?
Junie eller December. I December kom jag och Felix att bli bästisar men i December spenderade vi mycket tid tillsammans. 


34. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om sommaren hade varit varmare och mer somrig, om Felixen hade blivit min och om kärleken hade fortsatt precis som vanligt.


Både längdskillnad och utväxtskillnad på mitt stackars hår.


Reklamkärran som var min största ovän.. . . .. . . . . . . . . . . . .       . . . . Mitt första möte med Felixen.




Kommentarer
Emelie!

shit vad de har växt och vilken härlig utväxt;)

2012-01-15 @ 02:43:25 | http://mligunnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!