You are the only problem you will ever have and you are also the only solution.

God dag puddingar!
Den traditionella morgonträningen är avklarad - 60 minuter crosstrainer och sen lite mesig träning för magen (jag får väl erkänna det antar jag). Dessa tre senaste dagarna med 60 minuters morgonförbränning har tagit, det känner jag! Har träningsvärk som tusan i benen och ibland känns det som att dem ska sluta bära mig (typ som om mina ben var spagetti) och vet ni vad? JAG ÄLSKAR DET.

Träningsvärk är en helt underbar känsla tycker jag för då vet man att man har ansträngt sig mer än vanligt och att träningen faktiskt har gjort nytta. Jag brukar ju inte köra en timme på morgonen, bara ibland när jag känner att jag har tid och lust men nu när det är lov har jag passat på att tuta och köra. Plus så gick jag ju miste om två träningstillfällen när jag var hos min syster så jag kompenserar det lite nu.

Efter träningen åt jag havregrynsgröt (på fiberrika havregryn såklart) med varma jordgubbar till. Självklart använder jag inte sylt eller något sånt utan jordgubbar vi plockat själva som jag tinar upp, detta är av den enkla anledning att undvika allt onödigt socker. Det är ett riktigt bra tips på frukost från min sida dels eftersom det innehåller långsamma kolhyderater (de bra då alltså), det är grymt gott, mättar länge och är lätt att göra. Eftersom det går lika bra att använda mikrovågsugnen så tar gröten två minuter att göra, lätt som en plätt ju!

Nu ska jag ta och städa lite, plugga på skit jag måste få gjort och sen ska jag bege mig till min mor för mysis-kväll. Tror till och med att jag ska vara duktig och cykla dit när jag ändå är igång, jag vet inte riktigt hur långt det kan vara - men runt 8 km? Det tar lika lång tid som att hålla på och kludda med tåg/bussar, jag får mer motion, är gratis, miljövänligt och jag tvingas att även cykla hem i morgon. Perfa ju? Finns inget negativt alltså är jag kass om jag mesar ur nu, känn ingen press Amanda! Spagettibenen klarar det nog!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!