Tried to swim and stay afloat.



Då var en timmes simning avklarat och jag hade nästa glömt hur härligt det är att simma.. Detta kommer verkligen att få bli en rutin i träningschemat, en dag i veckan ska jag i alla fall försöka få tid till det.

Man kan kanske undra varför jag tycker det är en skön träningsform när jag varenda badlektion i skolan under högstadiet hade (damdamdam, världens bästa ursäkt) mens?

Jo:
Det är avslappnande som tusan - varför jag tycker så vet jag inte
Det gör inte alls ont i min fot - jag har nämligen fått reda på att jag har hallux valgus
Det behövs många och stora muskelgrupper i hela kroppen
Det tränar både kondition och styrka
Det är inte slitsamt på kroppen - om man jämför med tex. löpning

och sen är ju bastun något man ser fram emot hela simpasset. Jag vet inte riktigt, men jag känner mig mycket mer "lugn och avslappnad" nu efter detta passet. 

AMANDA THE NEW FISH (titta på bilden om ni inte tror mig)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!