dag 1 - tio saker jag vill göra innan jag dör

Det finns ju mycket man vill göra här i livet, men det som kommer upp i mitt huvud när jag hör orden " - tio saker jag vill göra innan jag dör " är:

  1. Äga min egna häst. Självklart är förhoppningen att detta skulle vara Felix, det är nog min absolut största dröm.
  2. Resa en massa. Jag vill besöka speciellt: New York, Ney Jersey, Italien, Paris, London, Kenya, Madagaskar och massa andra ställen.
  3. Ha bott utomlands och arbetat. Helst i New York eller någon stans i USA, eller kanske Nya Zeeland där min syster är at the moment?
  4. Flytta lååångt i från Skåne (det gör jag ju visserligen om jag flyttar utomlands) men nu menar jag flytta och bosätta mig, aldrig att jag tänker stanna i närheten av Skåne!
  5. Åka forsränning och såna galna saker utomlands, sånt som innehåller fart framåt och inte upp eller ner.
  6. Klappa ett lejon och krama en gorilla.
  7. Äga en fetingorm och en fetingödla.
  8. Adoptera ett Afrikanskt barn (helst från typ Somalien eller Kenya). Det viktiga är självklart inte hur barnet ser ut eller var det kommer ifrån - det viktiga är att jag ger en hjälpande hand på ett sätt som jag drömt om länge.
  9. Arbeta med att driva ett stort företag. Jag tror inte jag vill äga mitt eget, men jag vill vara den som driver det framåt - typ VD.
  10. Få se mina barn (maaax två ungar här) och barnbarn växa upp.
Som sagt, det var vad som kom upp i mitt huvud nu direkt. Jag precis som alla andra lär ju ändra mig när man ser vad framtiden har att ge. En sak vet jag i alla fall och det är att jag vill hinna göra så mycket som är möjligt innan jag dör, jag vill se vad livet har att ge - speciellt alla galenskaper. Ett tråkigt Svenssonliv är ingenting för mig, dock kostar det att leva gott och det kommer man att få arbeta för. Mitt motto är att hellre ångra något man gjort än något man aldrig gjorde, så varför tveka? JUST LIVE LIFE!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!