If nothings go right, go left.

veeeeeeeet ni? Idag var första gången jag åkte av Felix, tycker själv att det är ganska skillat. Jag har ridit in/ridit honom nu i ungefär två månader och har lyckats sitta kvar trots att han fått några få utbrott.

Fast..... idag tog nerverna över. Felix är livrädd för kossor och en hel flock kossor kom springande i full fart, Felix flög i luften (stegrade, sparkade, hoppade och sprang). Sen ett tu tre låg jag på marken, en lårkaka och ett skrapsår på hakan rikare!

Dock kan jag tycka att det var på tiden, både för min och hans skull. Detta var Felix första gång han fick av en människa och bara det skrämde nog honom minst lika mycket som kossorna, med tanke på att han enligt Linnéa sparkade efter mig när jag trillat. Sen är det nyttigt att trilla av i mellanåt enligt min åsikt och sist jag trillade av minns jag knappt, det var nog ett halvår sen i alla fall.

Älskade lilla Felixpojken,

Och jo förresten, när vi hittade Felix igen var han både en tygel och ett bett fattigare.. Hur har det gått till? 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!