EVERYTIME I LOOK INTO YOUR EYES, YOU MAKE ME LOVE YOU. I BELONG TO YOU, YOU BELONG TO ME FOREVER!

Hej alla mina underbara 10000000 läsare!
Idag har jag varit ute hos min älskade prins och myst en massa. Jag orkade inte ta på mig ridkläder för att cykla en mil i detta varma väder så det blev shorts och linne!

När jag kom välkomnade Felix mig varmt, min fina lilla phååny! Sen har vi trixtränat (buga & kramas), ridit lite barbacka & gjort fina akrobatiska konster. Felix tycker nog jag är en väldigt underlig människa som gör massa knasiga saker med honom, men det är bara nyttigt! För en månad sen hade jag bara kunnat drömma om att ställa mig på honom, nu rörde han inte en fena utan tyckte nog bara jag var en fet tönt!

Jag är en person som tycker det är otroligt viktigt att ha en lugn harmoni kring hästarna, jag tackar Ida min underbara tränare för detta eftersom hon lärt mig att tänka så. Visst, en häst kan ha hett temprament och så vidare. Men de ska inte vara rädda för allt och alla, det ska inte heta att "nej usch, fäll ner paraplyet för han blir så rädd". Lär hästen att det inte är farligt istället, jag lovar att allt blir mycket smidigare och mysigare om man från början förklarar för hästen att du ska inte vara rädd, detta är ingen fara!

Felix börjar gå åt detta hållet, i alla fall när det är jag som är med honom. Då är ingenting läskigt längre, så jag har ju lyckats hittils med mitt mål!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!